You are here: Početna » Zabava » Biografije » Lejša Hejli izgovara reč na "B" u seriji The L Word
sreda, 19 sep 2018

Lejša Hejli izgovara reč na "B" u seriji The L Word

Tridesetdvogodišnja Lejša Hejli jedna je od intrigantnijih glumica u drami  Showtime-a, The L Word, kako zbog činjenice što je Hejlijeva jedina autovana i otvoreno gej članica postave, tako i zbog toga što je lik koji tumači, lik Elis Pijesecki, otvoreno biseksualan.
Rođena u gradiću Belvju, u Nebraski, Hejlijeva se autuje kao tinejdžerka i seli u Njujork kako bi pohađala Američku akademiju dramskih umetnosti. Tada zajedno sa prijateljicom sa klase, Heder Groudi, osniva pop-pank duo, The Murmurs (sada poznat pod imenom Gush), koji izdaje dva albuma i odlazi na turneju sa bendom the Lilith Fair.


Hejlijeva dalje glumi Lusi, lezbejku pank-rokerku, u tinejdž ostvarenju All Over Me (1997), i izlazi sa kd leng nekoliko godina tokom kasnih devedesetih. (Što samo pokazuje da je lezbejska upućenost jednih na druge kada je u pitanju zabavljanje, zaista isprepletana, kako je i predstavljeno u seriji The L Word: Lejša Hejli se zabavljala sa kd leng, koja je bila u vezi sa Džuli Sajfer, koja je bila u dugogodišnjoj vezi sa Melisom Eteridž, koja je sada udata za Temi Lin Majkls, koja se takođe pojavila u seriji The L Word. Sigurna sam da se isto tako i Ginever Tarner (Guinevere Turner ) nekako uklapa tu negde.

Kada je Hejlijeva od prijateljice čula za seriju The L Word, aktivirala se da po svaku cenu dobije ulogu u istoj. “Želela sam da uradim nešto važno, i smatram da je učestvovati u stvaranju i biti deo prve lezbejske serije na televiziji zaista bitno” rekla je Hejlijeva za sajt PlanetOut.com. “Ubila bih se da nisam postala deo te serije.”

Hejlijeva takođe shvata značaj toga što glumi biseksualnu ženu. “Zapravo sam morala da se naviknem na činjenicu da ću raditi to sa momcima (u seriji), što mi je jako interesantno,” rekla je za PlanetOut. “Naučila sam mnogo o tome kako izgleda biti biseksualna. To nije nešto što ti se desi na putu od tebe kao strejt osobe do momenta kada postaješ gej, niti nešto sa čime se malo petljaš ili nešto u šta se površno upuštaš. Postoje zaista prave/i biseksualke/ci, i zaista je zabavno to istraživati i portretisati. Nadam se da to radim kako treba.”

Ne samo da je Elis jedini otvoreno biseksualni lik u seriji, ona je jedini otvoreno biseksualni lik u seriji koja se prikazuje u udarnom terminu na televiziji, (ne računajući biseksualne strejt žene (bisexual straight women), poput Keren iz serije Wil i Grejs). Bilo je nekoliko eksplicitno biseksualnih likova u serijama koje su se prikazivale u udarnom treminu (kao što je Sofi u seriji That 80's Show, ili Džejn u seriji Coupling), ali to su bili likovi koji se nisu dugo zadržavali u pomenutim serijama, i njihova biseksualnost bila je primarno korišćena kao mamac za privlačenje muškaraca.

Elis je revolucionaran lik, prosto zbog toga što ona prisvaja reč na “B”, i to radi sa integritetom i ne koristi je za zajebanciju.
Prve epizode serije The L Word prikazuju Elis kako se prvenstveno zabavlja i izlazi sa ženama, i biće takođe interesantno videti kako scenaristi serije ubacuju i nekoliko dobrih muškaraca za nju – zato što biti biseksualna/an ne mora nužno da znači nasumično menjanje strana, u zavisnosti od toga ko je najprivlačnija osoba u blizini. Biti biseksualna/an može takođe da znači da se neko identifikuje prvenstveno kao gej na duži vremenski period, ili se identifikuje primarno kao strejt na duži vremenski period.

Biti biseksualan takođe ne znači da osoba ne može da odluči šta želi, što je i razlog  moje blage zabrinutosti zbog načina na koji se Hejlin lik Elison percipira u seriji.  U njihovim nedavnim recenzijama serije The L Word, list Village Voice opisao je  Elis kao "ćaknutu biseksualku, koja ne može da ostane u vezi ni sa kim bez obzira na njihov pol”, dok je Njujork magazin opisao kao “uvrnutu biseksualnu novinarku, jednako željnu da postane poznata kao neko ko daje jednake šanse svima bez obzira na pol, koliko je željna da napravi deset naj-lista za Los Anđeles magazin.”

Ova dva citata fino sumiraju dva od najštetnijih stereotipa već dugo pripisivanih i povezivanih sa biseksualkama/cima: to da su opsenute/i seksom i neodlučne/i (to jest da im ne treba verovati). Iako su mnoge lezbejke imale ispunjene odnose sa muškarcima u nekom od perioda svojih života, momenat u kojem se identifikuju kao biseksualke nosi sa sobom određenu stigmu i to među samim lezbejkama: strah da bi se mogla “promeniti strana” u bilo kom momentu, i tako napustiti svoja lezbejska ljubavnica zbog Muškarca. Kao rezultat toga, biseksualne žene se često osećaju nepoželjnim kako u heteroseksualnom, tako i u homoseksualnom okruženju.

Kao lezbejka, Lejša Hejli je svesna straha da postoji mogućnost da njen lik bude pogrešno protumačen u popularnoj kulturi. “Moj strah – i ono što sam pročitala i čula – je da lezbejke misle da postava serije The L Word, sve te glumice u seriji, imaju dugu kosu i sve su previše lepe”, rekla je Hejlijeva za PlanetOut. “Postoji toliki pritisak na tu jednu seriju, inače prvu te vrste, da mora da se predstavi svaki mogući tip lezbejke koji postoji na ovom svetu.  Ali [gledateljke lezbejke] neće biti razočarane, zato što će do kraja prve sezone, biti mnogo raznovrsnih likova.”

Nadajmo se da ni biseksualne gledateljke neće biti razočarane. Iako je malo verovatno da će lik Elis postati psihotični ubica, u skladu sa velikom tradicijom zlih biseksualnih žena na filmu, nadajmo se da kako se serija razvija, da će se i lik Elis razvijati sa njom, i to mnogo više i dalje od stereotipa “uvrnute biseksualke”. Elis ne može da odradi posao da njen lik predstavlja sve biseksualne žene na svetu, ali može da bude jedan biseksualni lik koji stereotipe dovodi u pitanje, umesto da ih osnažuje.

piše Malinda Lo, Januar 2004.

Prevela: Milica
Izvor: http://www.afterellen.com/archive/ellen/People/leishahailey.html
Komentari
Dodaj Novi
Dodaj komentar
Ime:
Email:
 
Naslov:
UBBCode:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
Morate navesti anti-spam kod koji stoji na slici.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."