You are here: Početna » Zabava » Biografije » Kalifia, Patrik (Califia, Patrick), r. 1954.
sreda, 19 sep 2018

Kalifia, Patrik (Califia, Patrick), r. 1954.

Indeks članka
Kalifia, Patrik (Califia, Patrick), r. 1954.
Page 2
Sve strane
Pet Kalifia je istaknuta zastupnica sadomazohizma i pornografije, koja nikad nije zazirala od kontroverznosti, navlačeći na sebe gnev drugih lezbejki i feministkinja. Međutim, ona je podjednako pobuđivala i divljenje zbog svoje hrabre odbrane individualne slobode, kao i zbog svojih dela u oblasti beletristike i van nje.


1999. godine, rodna otpadnica i seksualna anarhistkinja Kalifia počela je proces promene pola, nastavljajući tako da istražuje raznolikost ljudske seksualnosti i sistema pola-roda.

Mormonsko detinjstvo

Kalifia je imala pomalo nomadsko detinjstvo. Rođena je 8. marta 1954. godine u Teksasu, a često su menjali mesta boravka, od Južne Karoline do Jute, prateći oca koji je bio radnik na izgradnji puteva. Nije imala srećno detinjstvo. Otac joj je bio gnevan i nasilan čovek, a majka pobožna žena, više posvećena sreći na onom svetu nego na ovom. Oboje su bili Mormoni, vrlo posvećeni religiji.
Iako je njegova seksualna filozofija duboko grešna u očima mormonske crkve, Kalifia je 2000. u jednom intervjuu izjavio da postoje elementi mormonizma u njegovom pristupu životu. «Jedan od glavnih principa mormonizma je taj da vam je istina otkrivena i, ako o nečemu ćutite, krivi ste za sva nedela koja se počine u toj oblasti života.»
Kalifia nikad nije ćutao.
Počeo je da se oseća drugačije još kao dete, insistirajući na tome da nije devojčica kad su mu roditelji rekli da ne može da postane mašinovođa zbog svog roda.
Priče i pesme je počela da piše bezmalo čim je naučila da čita. Kao dobar đak, završila je srednju školu pre roka i upisala se na Univerzitet u Juti 1971. godine. Tamo se upoznala sa drugim lezbejkama i otkrila sopstvenu seksualnu orijentaciju.
Njeni roditelji su vrlo loše prihvatili te vesti i odlučili da je smeste u psihijatrijsku ustanovu. Cela ta stresna situacija dovela je do nervnog sloma. Ispisala se sa koledža, otrgla se od roditelja i uključila se u političke pokrete koji su se bavili ženskim pravima i antiratnim aktivizmom.

Lezbejski seks-ratovi

Kalifia se 1973. seli u San Francisko, gde počinje da piše za Sestre, časopis tamošnjeg ogranka «Ćerki Bilitis», i pristupa lezbejskom separatističkom pokretu. Međutim, kada je 1975. progovorila u prilog sadomazohizma (S/M), bila je isključena iz lezbejskog feminističkog okruženja - «Prvi put kad sam se autovala, izgubila sam svoju biološku porodicu. Drugi put sam izgubila svoju gej porodicu.»
Kalifia je sve više učestvovala u praktikovanju S/M-a, ne samo sa lezbejkama, već i sa gej muškarcima. Bila je jedna od osnivačica lezbejske S/M grupe Samois 1978. godine. Ubrzo su počeli da izlaze i njeni članci o lezbejskoj seksualnosti, a njen seksualni priručnik Safizam: Knjiga o lezbejskoj seksualnosti izašao je 1980. godine.
Kalifia je kasnije opisala svoje pisanje o S/M-u kao «inicijalni plotun u lezbejskim seks-ratovima». Njeni radovi i njeni stavovi o pornografiji učinili su je metom žestokih kritika među lezbejkama i feministkinjama, što je dovelo do toga da su mnogi njeni radovi bili cenzurisani, a ona sama bila neprestano osuđivana zbog svojih «nastranih» seksualnih praksi.
Žene suprotnih pogleda, konkretno Ketrin Mekinon (Catherine MacKinnon) i Andrea Dvorkin (A. Dworkin) zalagale su se za cenzurisanje pornografije, smatrajući je primerom patrijarhalne dominacije muškaraca nad ženama, i suštinski opresivnom. Radikalne feministkinje su proširile ovu interpretaciju na lezbejske odnose, naročito sadomazohističke, s obzirom na to da se oni zasnivaju na odnosu dominantne i podređene osobe – kao i na nasilju – podražavajući patrijarhalne obrasce kojima se potčinjavaju žene.
Kalifia je priznala da je nejednakost u moći imanentna lezbejskom S/M-u, ali je tvrdila i da bi istraživanje i otvoren razgovor o tim ulogama doprinelo ne samo oslobađanju, već bi moglo biti prošireno i na druga pitanja koja se tiču nejednakosti unutar feminističkog pokreta, kao što je marginalizacija ne-belih i siromašnih žena.
Ova rasprava, koja je naročito buktala osamdesetih, ponovo je pokrenuta 1994, kad je Little Sister's Book and Art Emporium – gej i lezbejska knjižara u Vankuveru, osporila odluku Vrhovnog suda Kanade da se pornografija ne obuhvata slobodom govora. Na tu odluku su značajno uticali radovi američkih feministkinja, uključujući i Mekinon. Slučaj koji su pokrenuli na sudu, odnosio se i na pitanje diskriminacije homoseksualnih osoba, s obzirom na to da je 40% zaplenjenog materijala bilo namenjeno tom tržištu.
Kalifijina knjiga kratkih priča Tačka topljenja (Melting Point, 1993) bila je među zaplenjenim radovima. Svedočeći na sudu o značaju takvih knjiga za LGBTQ zajednicu, izjavila je: «Ako ne možete naći beletristiku koja oslikava onu vrstu seksualnosti koju vi želite i ono što vi osećate, počinjete da mislite da ste ludi». Sud je potvrdio pravosnažnost zakona, ali je presudio da je bio primenjen na proizvoljan način, koji je bio diskriminativan prema Little Sister kao gej/lezbejskoj knjižari.

Kalifijini radovi

Kalifijini radovi potpadaju u tri glavne kategorije – publicistika, poput Safizma, beletristika i poezija, i novinske rubrike sa savetima, uključujući i onu u Advokatu (The Advocate) koju je započela još 1981. godine. Bila je nominovana za književnu nagradu Lambda sa više radova. Njeni radovi su uvek pobuđivali oprečna mišljenja u LGBTQ zajednici. Ian Barnard je 1994. izjavio da se «u feminističkim debatama oko pornografije, Kalifia svakako suprotstavila onima koje/i prave binarne i klasne razlike između «erotike» i «pornografije», u cilju vrednovanja prve kategorije i odbacivanja druge.»
Kalifia je zaista posmatrala seksualne identitete, prakse, izvođenja i fantazije kao kontinuum, a ne kao polarne opozicije. Ona je neprestano učestvovala, i podsticala druge da se uključe u debatu i istraživanje varijacija unutar ovog kontinuuma, sa ciljem da ljude podstakne da sebe i ostale vrednuju prema onome što jesu.
Kalifijine rubrike sa savetima, koje su izlazile u nekoliko LGBTQ publikacija, pridobile su mnogo fanova. Kalifia, koja je završila psihologiju, sada radi u Kaliforniji kao terapeut za bračne i porodične probleme.
Kalifia je 1997. napisala Pol se menja: politike transrodnosti (Sex Changes:The Politics of Transgenderism). Počevši od istorije, autobiografija i intervjua, ispitala je «kako je kod drugačije rodno orijentisanih ljudi evoluirao doživljaj sebe samih, i‚ kako je evoluirala percepcija onih izvan te zajednice, kao i neke od kompleksnih medicinskih, seksualnih, političkih i društvenih pitanja koja pokreće ovaj fenomen.» Ona se nada da će «jednog dana, rod postati dobrovoljni sistem za izražavanje sebe, korišćen najviše da bi povećao uživanje u jedinstvenim stvarnostima svih nas kao individua».



Komentari
Dodaj Novi
Dodaj komentar
Ime:
Email:
 
Naslov:
UBBCode:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
Morate navesti anti-spam kod koji stoji na slici.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."