You are here: Početna » Zabava » Razno » Bez menstruacije = bez identiteta
ponedeljak, 19 feb 2018

Bez menstruacije = bez identiteta

 

Reklama firme Libra, specijalizovane za proizvode lične higijene, svojom novom reklamom za tampone izazvala je bes online i trans zajednice poslednjim pokušajem obraćanja ciljanoj publici – očito samo onoj koja menstruira.


Sporna reklama uključuje dve devojke, jednu biološku drugu trans koje se gledaju prilikom šminkanja u javnom toaletu – stavljanja maskare, sjaja ili podešavajući grudnjake, hvaleći se svojim atributima. Međutim, kada jedna od njih iz torbice izvuče tampone druga protestno napušta kadar, a brend se hvali „Libra kapira žene“. Reklama je aktuelna poslednje dve nedelje a još uvek se prikazuje na novozelandskoj televiziji i na službenom sajtu Libre.

 

Popis stanovništva i deklaracija seksualnog i rodnog identiteta Trans aktivistkinje i aktivisti (i ne samo oni) besne zbog takvog koncepta, posebno na Novom Zelandu odakle reklama dolazi. Za njih, reklama je uvredljiva zbog toga što tvrdi da je iz priloženog jedan od ključnih katalizatora ženskog identiteta njena menstruacija. One koje je nemaju, ne mogu biti žene. Reklama stavlja sve trans osobe i drag queens u položaj gde se gledaocu tumači da s njima nešto nije u redu.


Bes je stigao i van trans zajednice Novog Zelanda. Brojni su odlučili do daljnjeg bojkotovati Librine proizvode, a jedna je žena na njihovoj službenoj Facebook stranici napisala kako „u životu nije bila toliko zgrožena reklamom za tampon, a svi znamo kako su one očajne“. Za podržavateljke, ovo nije samo ružni podsetnik trans osobama i javnosti na teški proces sticanja identiteta, već i uvreda svim ženama – zar se one zaista takmiče oko toga koja i kada ima menstruaciju?


Drugi ipak podsećaju da je reklama u svojoj srži zabavna i ništa više od toga, prozivajući aktiviste i uvređene da se nauče – smejati. Moram priznati da nisam imao ni najmanje pojma o čemu se radi u reklami kada sam je otkrio, a svejedno sam player zatvorio s mišlju WTF?! Ne zbog toga što reklama nije duhovita, jer, eto, ona bez menstruacije je svoju ulogu fantastično simpatično odigrala – već zato što je, jednostavno, bezukusna.


U gorespomenutom slučaju mora da je kreativni proces jednostavno došao osobi koja ili nije shvatila potencijalne komplikacije svoje ideje ili jednostavno nije inkluzivna (naime, reklama je uvredljiva i za žene u menopauzi). S druge pak strane, postoji niz pozitivnih primera dobrih reklama s trans ili gender-bending twistom. Setite se samo Karisa u reklami za epilator i poruku „Being a man, I can’t take pain“ ili fantastične argentinske reklame za tamošnju banku koja izazove veću poplavu emocija od prosečne holivudske drame ovih dana.


Stručnjaci, dakle, znaju kako da se uhvate rodne tematike, podjednako kada treba biti smešan i ozbiljan. Istina, marketing je biznis koji zahteva dozu hrabrosti ali u tom procesu jednostavno treba poznavati granicu dobrog ukusa. Tim s početka priče to možda nije savladao u startu, ali za popravku mesta uvek ima. Jednu glupu reklamu niko neće pamtiti duže od mesec-dva koliko će nervirati gledaoce, a one kvalitetne, ranije spomenute sigurno će još dugo držati status progresivnih. Stoga ne bih rekao da je Librina reklama svesno transfobna. Ona je jednostavno – loša.

 

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.


Izvor

 

Komentari
Dodaj Novi
Dodaj komentar
Ime:
Email:
 
Naslov:
UBBCode:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
Morate navesti anti-spam kod koji stoji na slici.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."