You are here: Početna » Saznajte Više » Komentar » Tolerancija nasilja
četvrtak, 16 avg 2018

Tolerancija nasilja

 


Srpsko društvo, razapeto izmedju nemogućnosti sopstvenog odredjenja puta u budućnost, ophrvano oblomovštinom, kao da je nesposobno da napravi distinkciju prema sve brojnijem violentnom, opskurantnom delovanju desničarskih organizacija, anahronom delovanju javnih delatnika i crkvenih velikodostojnika i ogoljenom nasilju tzv. fudbalskih navijača.

 

Namerno ili slučajno propuštena prilika da se dekomponuje pogubna politika poslednje decenije dvadesetog veka, širenje deluzija, relativizacija krivice za užasne zločine, pogrešna apercepcija civilizacijskih vrednosti otvorilo je prostor najmračnijem delu srpskog entiteta u devastaciji na jedvite jade skrpljenog demokratskog potencijala nakon petooktobarskih promena. Indolentnost vlasti prema rastućem nasilju, sverazarajućem kriminalu, izjave lišene svake realnosti, ponekad na granici dobrog ukusa, stvaraju zebnju u sposobnost ovog društva za elementarnu funkcionalnost, a kamoli za približavanje tzv. evropskim standardima. Visok stepen tolerancije sve tri grane izvršne vlasti prema narastajućem nasilju nacionalističkih, desničarskih, pa ako hoćete i neonacističkih (nacizam je širi pojam od nošenja svastike) organizacija i neformalnih grupa, stvara osećaj velikog prisustva takvih ideja i u samoj toj vlasti. To se čini jako vidljivim u njenom sudsko-policijskom delu.


Poslednjih mesec dana kaubojska štampa se skoro svakodnevno bavila gostovanjem sarajevskog pevača Dina Merlina, prema čijem stvaralaštvu i čitavoj sceni čiji je prononsirani predstavnik imam veliki animozitet, pretnjama kojima je bio izložen i potencijalnom opasnošću koju je donosio koncert.


Bez obzira na moju odioznost, obaveza ove države je da obezbedi svaku sigurnost svim svojim gradjanima i posetiocima ove države, bez obzira na povod dolaska. I to nije predmet diskusije.


Problem je u tome što je pozadina čitavog mizanscena oko koncerta Dina Merlina, količina mržnje i pretnji vrlo slična onoj koja je prethodila neodržanoj Paradi ponosa.

 

Ostaje gorak ukus u ustima da je, bez obzira na otežanost zaštite otvorenog prostora, izostala spremnost države da izvrši svoju ustavnu obavezu, koja nema manju, formalno pravno, zakonsku snagu od preambule o Kosovu i obezbedi poštovanje elementarnih ljudskih prava. Sijaset, utisak je, napumpanih, ničim potkrepljenih dokaza netaknutih centara moći, poput paljevina na različitim delovima grada i slično, jednako su mogle biti upotrebljene i povodom ovog koncerta. Srećom nisu.


Izgleda da u ovoj vlasti ima dosta ljubitelja „stvaralaštva“ Dina Merlina , za razliku od „pedera“.  Dva Crnogorca, moja zemljaka, ovih dana su postala highlight tema svih medija u regionu. Bilo je tu poprilično malicioznosti, uobičajene kad se radi o Crnogorcima. I ranije sam pokušavao da utičem na idiotske stereotipe kad su pripadnici nacije kojoj pripadam u pitanju. Nisam siguran da sam uspeo u tome. U svakom slučaju moram da izrazim ogromno poštovanje prema toj dvojici mladih glumaca, red je da im pomenem imena: Todor Vujošević i Bojan Bulatović, njihovoj hrabrosti da se izbore za promene u crnogorskom društvu i menjanje tradicija koje u najvećem broju čine sva društva na ovim prostorima manje-više neuspešnim.


Sada su na potezu policijske službe Crne Gore da se efikasno obračunaju sa onima kojima je jedina argumentacija nasilje, otkriju i primereno kazne pošiljaoce pretnji. Verujem da će to tako i biti znajući privrženost Crne Gore evroatlantskim integracijama. Ono što je najvažnije jeste da će se imena ove dvojice mladih ljudi pamtiti večito kao deo borbe za civilizacijske vrednosti na ovim prostorima, za razliku od prevelike galerije degutantnih i infamantnih inhibiranih adepta suludih atavizama.


Izvor: Danas

 

Komentari
Dodaj Novi
Dodaj komentar
Ime:
Email:
 
Naslov:
UBBCode:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
Morate navesti anti-spam kod koji stoji na slici.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."