You are here: Početna » Kolumne » Martini Osvrti » Kratki osvrt na seriju "THE L WORD"
ponedeljak, 25 mar 2019

Kratki osvrt na seriju "THE L WORD"

Na žalost, rigidnost našeg okruženja i sveprisutna kontradiktorna moralnost ovdašnjih televizijskih kanala, neće još skoro uvrstiti ovu smelu, šokantnu, edukativnu, visoko produciranu i sa potvrđenim glumicama, novu, po svemu, američku seriju THE L WORD u svoju programsku šemu.
Za one koji žele da saznaju ko sve glumi u njoj, a lista glavnih glumica je puna poznatih imena, i o čemu je zapravo reč, preporučujem nekoliko sajtova :

O cenjenosti i kvalitetu serije, takođe jasno govori i činjenica da su se,

(kao gosti), tokom nekoliko serijala izređali izuzetno poznati i uvažavani glumci, kao što su Rozana Arket, Džulijen Sends, Lolita Davidovič, Liza Hamilton, reper Snup Dogi Dog i ostali.

Zamišljena kao dinamični preplet brojnih lezbejskih priča smeštenih u visoko urbanoj metropoli, ova serija gledaoca vrlo brzo uvlači u svoj svet i neverovatno vešto, sjajno vođenom pričom, vezuje ga za situacije i likove, delujući na njega raznorazno.

Naravno, srećnicima se mogu smatrati oni koji su uspeli, služeći se svojom dovitljivošću, da dođu makar samo i do prvog serijala, nadajući se da će neka od lokalnih TV stanica otkupiti prava i početi sa legalnim prikazivanjem ovog, ni malo trivijalno predstavljenog, fascinantnog lezbejskog sveta.

Ono što je meni skrenulo pažnju i potpuno me oduševilo je nov prilaz lezbejskoj estetici.

Što pod dejstvom predrasuda, a delom i zbog konkretnih primera, tipična slika lezbejke ovog regiona, većinom, je slika devojke koja je zanemarila svoj fizikus i svela ga na minimum, trudeći se da bude što prirodnija i, zapravo, što manje upadljiva. Naravno, ovakav opis nose i brojne heteroseksualne žene, ali njihove razloge za svoje neisticanje, ovde ćemo zanemariti. Razume se da je u prirodi nekih karaktera neisticanje, skromnost, smernost, prirodnost, estetska bezbojnost i o tome je bespredmetno razmišljati. Ipak, nemoguće je da baš najveći broj lezbejki pripada ovom tipu osoba. Po sredi je, verovatno, nešto drugo, što za ovaj tekst nije značajno, već zalazi u domen psihologije i psihoanalize.

Bez želje da prekorevam i još manje da propovedam, a takođe i svesna opasnosti da mi bude zamereno, pokušaću da objasnim, pozivajući se na “THE L WORD”, zašto je spoljašnja manifestacija ličnosti, sopstveni stil odevanja, ponašanja, šminkanja, ipak značajna dimenzija jedne egzistencije. Čini mi se da, iako površno i propadljivo, telo ne treba da bude sasvim zanemareno i da je briga o njemu deo svojevrsnog estetskog vaspitanja.

Prvo što primećujemo u seriji “THE L WORD” je visok stepen stilizovanosti svake junakinje i poseban rad (stilista, koje obična devojka nema) na njenom outfit-u. Svaka lezbejka koja se pojavi u seriji je zanimljive spoljašnjosti i bez obzira na svoju prirodnu (ne)privlačnost izgleda lepo. Poenta je da se razbija stereotip, očigledno ne samo naših prostora, da je žena lezbejka, neupadljiva žena. Lepota ima bezbroj i o ukusima ne vredi raspravljati, naravno, ali na svom stilu treba raditi. Žena treba da je apsolutno privlačna za oba pola, a njena potreba, hir, igra, želja ili nagon bira drugu ženu, a ne nemogućnost drugačijeg izbora. Ženske prirode su različite i ne vredi nikada uopštavati, ali neophodno je podići svest među lezbejskim svetom da spoljašnji izgled zahteva bar malo truda i kreativnosti. Značajna promena odnosa vlasti u modnom svetu, takođe je najavljena ovom serijom. Naime, više puta je izrečen stav da su lezbejke novi pederi modnog sveta. Ovim se želi reći da je monopol u estetskom procenjivanju, posle mnogih decenija, došao u ruke lezbejki, upravo zbog njihove nove samosvesti o značaju prikazivanja sebe i svojom spoljašnjom ličnošću, a ne samo duhovnim bogatstvima. Doduše, ove promene se dešavaju u Americi i po svemu sudeći, do nas će doći bar sa pet do deset godina zakašnjenja, ali sigurno je da se lezbejstvo pomerilo i da se promene dešavaju. Pravo je vreme da se svako posebno pozabavi Lepotom i da odredi svoja merila ovog fenomena koji ne treba zanemarivati usled straha pred njim. Prva asocijacija za Ženu je Lepota, a Žena nad Ženama je Lezbejka.

Prateći zbivanja u životima glavnih glumica u seriji “THE L WORD” ne bi bilo na odmet da svaka od nas postepeno počne da dorađuje svoj sveukupni stil, ne libeći se promena i ne prezirući ih kao nešto površno, što one i jesu zapravo, vec vedro prihvatajući prolaznost svega na svetu, svoj svet učini estetskim što je više moguće. Lepota je preširoka i svako je može graditi po svom ukusu, ali ona zahteva trud, jer nije istina da se žena rađa lepa ili ružna, već samo više ili manje kreativna u domenu estetike.

Marta